The Event & Communication Days is een initiatief van vakverenigingen Febelux en B.E.S.A. Zij willen hun leden en andere geïnteresseerde bedrijven een platform aanbieden om gedurende twee dagen hun producten en diensten voor te stellen aan een doelgericht publiek.

Frédéric François, voorzitter van Febelux:

frederic francois“Een initiatief als The Event & Communication Days is belangrijk voor de sector van de beurzen, congressen en events. Het is een uitstekende gelegenheid om dit type media te promoten en onder de aandacht te brengen bij de marketing managers van bedrijven. Wij gaan onze leden dan ook proberen te overtuigen om als standhouder aanwezig te zijn, en zich te presenteren aan de 1.500 tot 2.000 marketeers die we daar hopen te zien. Anderzijds gaan we met Febelux ook een grote rol spelen voor de invulling qua content. Op de eerste dag van het evenement zullen we een aantal zeer interessante lezingen en seminaries aanbieden. Daarin komen uitlopende thema’s aan bod zoals PR rond events, de organisatie van events, het verhogen van het rendement dat je uit een event haalt… Febelux gaat hiervoor interessante sprekers verzamelen die de inhoud zeer aantrekkelijk maken, om zo een bezoek aan dit event nog waardevoller te maken.”

 

Bart Van Den Daele, bestuurder van B.E.S.A.:

bart vandendaele“Van een federatie verwacht men dat deze de leden zoveel mogelijk mogelijkheden geeft om hun producten en hun werking kenbaar te maken naar klanten toe. Met B.E.S.A. spelen we dan ook al langer met het idee om een beurs te organiseren. Toen Febelux met het idee op de proppen kwam om eventueel samen een beurs te organiseren, zijn we met beide federaties tot de realisatie van The Event & Communication Days gekomen. Het is immers een manier om de B.E.S.A. en Febelux leden nog een extra tool aan te bieden. Uiteraard gaan wij onze leden oproepen om als bezoeker of als standhouder aanwezig te zijn. Zij zullen hiervoor ook kunnen rekenen op een voordelig tarief. Natuurlijk hopen we dat de beurs ook nog heel wat niet-leden zal aantrekken. Maar voor ons is het in de eerste plaats belangrijk dat wij onze huidige leden een kwalitatieve beurs – die momenteel in deze sector nog niet aanwezig is in België - kunnen aanbieden om hun producten en diensten te etaleren.”